Shaffy&Brass! De mooiste van Ramses.

Wil je ‘Sammy’ horen brullen met koper, of ‘Het is stil in Amsterdam’ zien glinsteren met een volledig blaasorkest? Nu is je kans! Fanfare Hou en Trouw is door theater Cool Kunst en Cultuur gevraagd om de Vlaamse Micheline Van Hautem te begeleiden tijdens haar theatershow Shaffy&Brass.

Al weken oefent de fanfare op dit veelzijdige programma. De sfeer is heerlijk broeierig, een beetje Mediterraans. Denk aan een strakke paso doble, Italiaanse sferen en een heuse tango. Hoezo een tango? Ramses Shaffy deed toch niet aan tango’s? Naast Micheline Van Hautem treedt ook bas-trombonist Jos Jansen op. Speciaal voor dit project heeft componist arrangeur Peter Habraken het thema uit ‘Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder’ bewerkt in een ode aan Ramses Shaffy genaamd ‘Bewonder’. Een tango dus. De arrangeurs die de andere werken van Shaffy hebben gearrangeerd zaten duidelijk in de richting van de warme Mediterraanse klanken. En dat is dan ook terug te horen tijdens het gehele concert. Voor de pauze speelt fanfare Hou en Trouw, ondersteund door fanfare Accordando (Spierdijk), leden van het Langedijkse Kadans en muzikanten van Excelsior uit Andijk enkele nummers waaronder de Legende van Maracaibo. Een muzikaal verhaal over het Spaanse goudschip ‘Santa Cristo de Maracaibo’ dat tijdens een zeeslag tot zinken is gebracht en waarvan met het wrak nog niet gevonden heeft.

Luister naar een verrassend mooie bewerking van ‘Laat me’, hoor het liefdesverhaal van de zon en de trombone in ‘Pastorale’ en zwijmel weg op ‘We zullen doorgaan’. Dit zijn slechts enkele stukken uit het kleurrijke repertoire van Nederlands’ meest flamboyante zanger Ramses Shaffy die de revue zullen passeren. Dit alles kundig gezongen en gepresenteerd door Micheline Van Hautem

Zaterdag 10 februari, aanvang 20:15 uur.

Kaarten zijn alleen te koop via de website van Cool Kunst en Cultuur of telefonisch via 072-5760955 en kosten €21,- inclusief garderobe (verplicht) en een pauzedankje.